Satu perkongsian tentang kita semua Semoga sentiasa diredhai Allah dalam segenap perkara di setiap saat dan sedutan nafas. Siiru 'ala barakatillah ~(^_-)~
RSS

Tuesday, March 3, 2009

AIR MATA GAZA

Atas kelulusan kertas kerja yang telah dibentangkan, Lajnah Dakwah telah mengadakan satu tayangan penuh keinsafan yang bertemakan kemelut di bumi Palestina dengan tajuk "AIR MATA GAZA" pada 25 Februari 2009 yang lalu. Tayangan ini telah diadakan di Dewan Kuliah A dan bermula pada pukul 9.30 malam. seawal jam 9.15 malam, perkarangan dewan telah mula dibanjiri oleh muslimat sekalian. kelihatan wajah - wajah yang mencerminkan keprihatinan dan sikap ingin tahu apa yang sebenarnya telah berlaku ke atas saudara kita di tanah suci Palestina.
langkah muslimat disambut dengan sapaan daripada bendera Israel yang mengizinkan dirinya dipijak sebagai tanda 'penghormatan' atas apa yang mereka telah lakukan kepada umat islam di seluruh dunia.ketibaan serombongan mujahidah yang mengusung replika jenazah simbol syahidnya seorang rakyat palestin mengkagetkan suasana.gimik yang ditonjolkan d awal program benar2 merentap hati mengetar sanubari menunggu acara yang seterusnya.
alhamdulillah..perjalanan program bergerak lancar seperti yang diharapkan. feedback positif daripada hadirat membakar semangat untuk Helwi bergerak maju ke hadapan selangkah demi selangkah lagi. gema takbir, qunut nazilah dan doa wahdah menghangatkan kedinginan dewan kuliah A yang berhawa dingin. semoga kehangatan itu akan terus menjadi obor semangat untuk kita sama2 memberi pertolongan berbentuk wang ringgit, tenaga, idea mahupun doa kepada umat Islam yang tertindas khususnya rakyat Palestina.
program ini juga turut diadakan untuk muslimin pada keesokan harinya dijayakan oleh Lajnah Tarbiah & Kepimpinan serta ahli2 biaga yang lain.
syukran yang tak terhingga kepada semua yang telah bertungkus lumus menjayakan program ini.
syukran juga ke atas Ustazah Safinah yang sudi hadir memberi sokongan.


.:..kehadiran yang diselubungi kesedihan..:.

.:..mangsa kekejaman zionis!!..:.


.:..ustazah yang tekun mendengar hujah yang penuh bersemangat daripada pengacara majlis..:.


.:..yang bertanggungjawab mengawal selia screen..:.


.:..muslimat sekalian..:.


.:..wakil muslimat memberi pandangan..:.


.:..mujahidah sekalian..:.


.:..peluang untuk memiliki..:.



.:..di antara yang telah berkerja keras untuk menjayakan program..:.









0 comments:

Post a Comment