Satu perkongsian tentang kita semua Semoga sentiasa diredhai Allah dalam segenap perkara di setiap saat dan sedutan nafas. Siiru 'ala barakatillah ~(^_-)~
RSS

Thursday, February 19, 2009

betul ke kita ni MUNAFIQ????

Salam ukhwah semanis mahabbah sekencang dakwah...

Ni ada satu laporan terkini yg saya 'copy and paste' dari laman web www.palestinkini.info.

Dr Mahmud al-Zahhar, seorang pemimpin HAMAS berkata keperluan rakyat Palestin kepada Mesir sama seperti keperluan manusia kepada air dan udara, sambil menegaskan dari sudut geografi dan sejarah, rakyat kedua-dua negara adalah satu dan sempadan tidak pernah ditutup sebelum itu.

Beliau menjelaskan -dalam satu temuramah khas dengan Saluran 1 Telivisyen Mesir yang dihoskan oleh Abdul Latif al-Manawi, ketua sektor berita- bahawa rakyat Palestin memohon agar negara-negara Arab terutama Mesir sentiasa menghulurkan bantuan kepada mereka dalam menghadapi penjajahan Zionis yang zalim.

Beliau juga berkata sebanyak mana pun bantuan yang dihulurkan kepada rakyat Palestin, mereka masih lagi memerlukan bantuan terutamanya dalam suasana kini, khususnya bantuan dari Mesir, bukan hanya kerana Mesir dekat dengan Palestin dari sudut geografinya, tetapi juga kerana hubungan sejarah yang telah menyatukan rakyat kedua-dua negara dan keadaan sempadannya yang tidak pernah ditutup sebelum ini.

Ketika semenanjung Gaza berada di bawah pentadbiran Mesir, warga Palestin hanya diminta menulis sekeping kertas dalam masa setengah jam yang membolehkannya untuk masuk ke Mesir, belajar di sana dan mengambil keperluannya dan kemudian kembali semula ke Palestin.

***********************************



hurm...munafiq kah kita???
Dari segi kontektualnya mmg macam bukan munafiq tp scr tersirat maybe kita la org tu..
Munafiq dalam bahasa ialah bermuka-muka..

Contoh yg paling dekat ialah kita sendiri la. Terkadang kita kesian, terharu, sedih, pilu, hiba n banyak lagi la perkataan yang diungkapkan tika melihat kekejaman Zionis Israel..Tapi bila outing...kita la yang serbu KFC, beli MILO 3 in 1, beli Mamee, bli biskut Jacobs dan kalu boleh macam nak bli je semua makanan yg patot diboikot yg dijual di pasaraya AKTIF tu kan..huhu

Biasa la makanan yg diboikot mmg sedap..Siapa yg stuju??

Refleksi lah diri kembali yang terkadang mmg MUNAFIQ ni..

0 comments:

Post a Comment