Satu perkongsian tentang kita semua Semoga sentiasa diredhai Allah dalam segenap perkara di setiap saat dan sedutan nafas. Siiru 'ala barakatillah ~(^_-)~
RSS

Monday, July 5, 2010

ahLan biKum..


بسم الله الرحمن الرحيم

salam'alaik..
ahlan wasahlan @ welcome @ selamat datang
ke
IPG TENGKU AMPUAN AFZAN
bumi afzan tercinta ~(^_-)~

alhamdulillah, seinfiniti kesyukuran di panjatkan kepadaNya krn menambahkan lg mujahid & mujahidah ke bumi afzan ini.. thank you Allah!!

em,rasenye, masih belum terlambat kan untuk kami semua mengucapkan marhaban bikum ke bumi afzan yang indah permai lagi damai, di mata jua di qalbu. insyaAllah.

ucapan pendahuluan kami buat antunna moga2 antunna dapat mengambil sebanyak mungkin ibrah dan pengalaman dalam kita berjihad menuju redha Allah ini. pertama-tamanya,ikhlaskanlah hati adik-adik sekalian, percaya dan yakinlah bahawa setiap apa yang di beri kepada kita adalah yang terbaik untuk kita semua. Mungkin sekali antunna telah menetapkan matlamat cita-cita masing-masing, namun Dia Maha Mengetahui dalam mengatur segala sesuatu yang terbaek untuk hamba-hambaNya.

"..boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyenangi sesuatu,padahal itu tidak baik bagimu.." [albaqarah,2:216]

So adik-adik, jom sama-sama kita menggapai redhaiNya, mengejar cita kita, menyambung untaian qudwah meneruskan perjuangan untuk menjadi murabbi sejati yang tidak pernah kenal erti lelah dan jemu. Ingat,tiada istilah 'FUTUR' d tengah perjalanan, seperti kata seorang sahabat,PECUT HINGGA KE GARISAN PENAMAT!!

Remember, you are the chosen people!! You already chosen by Allah!! hamba-hamba Allah itu hanyalah sebagai perantara dan asbab untuk merealisasikannya.. berbanggalah anda, bersyukurlah kamu!!


~ i'm proud to be a mu'allimah~

0 comments:

Post a Comment